wtorek, 22 stycznia 2013

Witold E. Szczurek - "The Spark", 1987

Lata 80 były niezmiernie pracowitą dekadą dla Witolda Szczurka, który nie dość, że grał na basie we WSZYSTKICH ówczesnych projektach Tomasza Stańki, to jeszcze prowadził własny zespół Basspace, a i to nie wszystko. Znalazł jednak też czas na nagranie solowego (w paru utworach z Januszem Skowronem na organach) recitalu kontrabasowego w Kościele Ewangelicko-Augsburskim w Warszawie. Płyta, która mogłaby być ozdobą katalogu wytwórni ECM, zyskała bardzo dobre recenzje, co wcale nie było regułą jeśli idzie o pozostałe produkcje WES-a.
ps. chciałem zgrać tę płytę już bardzo dawno temu, ale mój egzemplarz jest tragicznie wytłoczony. Tu - zgranie kolegi Aua sprzed paru lat, moje fotki.

ps2. Basspace re-up:
http://en.packupload.com/7ABNWAMUHT2 

The 1980s were an extremely busy decade for Mr. Witold E. Szczurek, the low-end manhandler in ALL Tomasz Stanko's bands and projects of the time as well as the leader of his own Basspace combo. In spite of that, he spared the time to record his solo double bass recital in Warsaw's Evangelical church. Surprisingly, the meditative, ECM-style record garnered unanimous excellent reviews, which was not necessarily the case with WES's other outings.

6 komentarzy:

mietek pisze...

mp3 v0

http://www.adrive.com/public/9wPFpP/Witold%20Szczurek%20(1987)%20The%20Spark%20(AT440Mla-Azur540P).zip

FLAC

http://www.adrive.com/public/R44NGF/Witold%20Szczurek%20(1987)%20The%20Spark%20FLAC%20(AT440Mla-Azur540P).zip

Unknown pisze...

Nikogo, poza tobą to nie zainteresowało. Szkoda - chciałem napisać, ale, zainteresowało to ciebie i mnie. W tym cały urok, warto grać dla jednej osoby.
Dziękuję za przypomnienie!

Pozdrawiam!

Pomoc dzieciom pisze...

Dzięki za ten wpis!

mietek pisze...

trochę więcej osób zainteresowało :)

jak mówiłem,chciałem już bardzo dawno temu tę płytę umieścić, zgrywałem ją - nieudanie - 4 lata temu. treść posta miałem ułożoną jesienią 2010.

polecam znalezienie w Jazz Forum recenzji - była w takim dziale dyskusji, w "Trzech kwadransach jazzu" rozmawiali sobie o różnych płytach panowie Karolak, Borkowski i nie pamiętam kto jeszcze, później były skróty tych debat drukowane. ta płyta chyba miała średnią ocenę 4,5 gwiazdki.

nostalgia pisze...

Wydaje mi się, że utwór "Do you ever" był wykorzystany we wstępie/dżinglu do którejś audycji (jazzowych?)radiowej Trójki lat 90. Ktoś wie jaka to była audycja?

Anonimowy pisze...

Czy jest szansa na ponowną wrzutkę. Kupiłem kiedyś tego LP w księgarni w Świebodzinie będąc tam przejazdem. Zupełny przypadek. Również wtedy kupiłem Heinricha Bolla „Kobiety na tle krajobrazu z rzeką". Książkę mam nadal, winyl niestety przepadła wraz ze zmarłym kolegą, któremu pożyczyłem płytę. Swego czasu wraz z przyjaciółmi muzykę z The Spark próbowaliśmy wykorzystać w naszym amatorskim teatrze. Masa wspomnień....